Eigenaar van plantenwinkel reageert woedend op slechte review!

Iedereen heeft het waarschijnlijk weleens gedaan, een slechte review achtergelaten. Wanneer je bijvoorbeeld bij een koffietent, restaurant, een winkel of na een online aankoop zó ontevreden bent dat je het ze laat weten ook. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer iemand treft in een koffietent die gewoon een slechte dag heeft. Dan hoeft dat nog geen reden te zijn om het wereldkundig te maken. Maar wanneer dat keer op keer gebeurd, dan willen veel mensen anderen hiervoor waarschuwen. Bedrijven die veel negatieve recensies krijgen zijn bijvoorbeeld postbedrijven als PostNL. Wanneer een pakketje een keer te laat is, dan zijn veel mensen direct over de rooien. Natuurlijk kampen de werknemers met een hoge werkdruk en is al vast en zeker ook bij PostNL een personeelstekort. Maar wanneer niemand klaagt zal er ook niets aan gedaan worden. Het is vervolgens belangrijk hoe je daar als bedrijfseigenaar mee om gaat.

Reageren op een review, zo moet het niet!

Consumenten zoeken steeds vaker de reviews van een bedrijf op om te beslissen of ze overgaan tot een aankoop. Positieve online recensies worden dus steeds belangrijker voor bedrijfseigenaren. Wanneer je bijvoorbeeld een koelkast koopt, dan zoek je wel even op of het een goed merk is of een winkel met goede recensies die je uit de brand helpen wanneer hij snel stuk gaat bijvoorbeeld. Wanneer je in een plantenwinkel staat om een plantje te kopen, dan zul je dat minder snel doen. Wat kan er immers mis zijn met een gezond ogend plantje. Toch heeft de volgende klant twee keer achter elkaar een miskoop gehad. Schimmel en duizendpoten. Hoe je daar dan mee omgaat als bedrijfseigenaar is belangrijk voor je toekomstige klanten. Los je het op? Deze eigenaar besloot om vol in de aanval te gaan:

Review
Via Kakhiel