John de Mol heeft het flink te verduren de laatste maanden. Allereerst moest de mediamagnaat opdraven bij het YouTube-programma BOOS waarbij zijn imago toch wel flinke schade heeft opgelopen. Zijn zus, Linda, kwam hierbij ook onder vuur te staan waardoor de presentatrice een onwijs lange mediastilte heeft ongelast. Ook nagenoeg al haar werkzaamheden zijn aan de kant gelegd. Zijn grootste programma ‘The Voice’ is volkomen stil komen te liggen. Of dat nog niet genoeg was kwam zoonlief Johnny ook nog in de problemen. Niet vanwege de tergend slechte kijkcijfers van HLF*, maar vanwege een behoorlijk heftige aangifte aan zijn broek. Zijn ex heeft hem ‘poging tot doodslag’ ten laste gelegd. De grote familie De Mol heeft het duidelijk zwaar. Daarnaast flopt het ene programma na het andere, zoals het slecht bekeken, maar peperdure Million Dollar Island. Maar het kan natuurlijk altijd nog een stukje slechter gaan.
John de Mol gaat nóg meer concurrentie krijgen!
En dat het slechter zal gaan, daar lijkt mediaondernemer Ruud Hendriks van overtuigd. Hendriks stelt: “Wat ik opmerkelijk vind: de grote streamingdiensten doen niet mee. Maar read my lips. Je kunt erop wachten dat Viaplay of Netflix met een eigen dagelijkse talkshow komt en grote presentatoren gaat wegkopen.” Juist, de grote talkshowoorlog is tot dusver alleen op de reguliere televisie gaande. Hendriks denkt dat de streamingdiensten hier nog een flinke inhaalslag in zullen gaan maken. Er is natuurlijk veel meer geld aanwezig bij een dienst als Netflix. Dit zou natuurlijk een gigantische klap voor John de mol zijn welke onvermijdbaar lijkt. Hendriks vult zichzelf aan: “Alle grote zendergroepen hebben hun eigen talkshow. Soms zelfs meer dan een. Daaruit kun je afleiden dat er veel geld mee valt te verdienen!” Een aflevering van Jinek zou naar verluid zo’n 95.000 euro opleveren. Hier meer:
Zie ook: Zien: Vriend Lil Kleine misleidt ‘Fawrynotsawry’ met gerucht over Jaimie!