Nikkie Plessen heeft zich ooit als vj van TMF omhoog gewerkt en is nu multimiljonair vanwege haar enorm succesvolle kledinglijn. Tenminste, het was ooit een onwijs succesvolle kledinglijn. Het merk NIKKIE doet het onwijs goed bij de vrouwen maar er liggen behoorlijke problemen op de loer. Het vermogen van Nikkie was vorig jaar zo’n 33 miljoen euro. Niet verkeerd op je 38ste natuurlijk. Echter heeft Yvonne Coldeweijer een aantal maanden geleden al laten weten dat het slecht gaat. Winkels hebben de kledinglijn massaal gedumpt en de kleding is in grote uitverkoophallen komen te hangen voor degene die er nog een schijntje voor willen betalen. De kleding ging er soms uit voor een tiende van het oorspronkelijke bedrag. De kleding van Nikkie zou volgens experts ‘fastfashion’ zijn die wel heel erg duur is. Een paar honderd euro voor een jasje die over 2 maanden uit de mode is? Dat wil men niet meer.
Nikkie Plessen gaat onderuit!
Ook Quote merkt merkwaardige cijfers op: ““We zagen een dividenduitkering van maar liefst 4,5 miljoen euro in 2022. Die kwam bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf al in 2021 had toebedeeld. Wat wel vragen oproept, is het kasstroomoverzicht. Er liep ruim 2 miljoen euro aan harde cash uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf. Een bloeding die Plessen en Bontekoe wisten te stelpen door rap 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te vissen. […] Eind 2022 restte nog maar 5,2 miljoen euro aan liquide middelen, tegen 12,8 miljoen euro een jaar eerder. Zo lijkt de bodem van de kassa rap in zicht te komen. Misschien was die dividenduitkering, achteraf, niet zo’n slim plan.” Juist, ruim 7 miljoen euro uitgeven in 2 jaar tijd, dat noemen we een gat in je hand hebben. Maar haar impopulariteit reikt nog verder.
Merk NIKKIE steeds minder populair
Op Instagram maakt Nikkie aan de lopende band reclame voor haar mode. Dagelijks plaatst Nikkie filmpjes en foto’s van haar outfits waardoor vrouwen geïnspireerd raken om deze kleding van haar te kopen. Met 520.000 volgers kan dat natuurlijk behoorlijk lucratief zijn. Maar dan moet je natuurlijk wel gezien worden. Inmiddels heeft Nikkie gebruik gemaakt van de functie op Instagram dat je niet kunt zien hoeveel mensen je foto ‘liken’. Dat vergeet ze zo nu en dan waardoor we kunnen zien hoeveel mensen haar post daadwerkelijk liken. We zien een post met 330 likes, één met 695, één met 805 en eentje met 269 in de afgelopen 30 posts. Een gemiddelde van 525 likes. Op 520.000 volgers is dat 0,1 procent, het gemiddelde ligt tussen de 4 en 5% laat Google weten. Het einde lijkt in zicht wanneer we al deze problemen bij elkaar optellen:
Via Lifeofyvonne