De juicechannels en de traditionele roddelmedia, zoals Shownieuws, staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Marco Borsato is de laatste weken een veelbesproken gast vanwege meerdere beschuldigingen. Bij traditionele media zitten vaak vrienden van bekende Nederlanders die hun banden een beetje warm proberen te houden. Dit zorgt ervoor dat negatief nieuws over een bekende Nederlander vaak lastig te brengen is aangezien dit een band flink kan beschadigen. De welbekende juicekanalen hebben, voor zover wij weten, geen enkele band met de bekende Nederlanders waar ze over schrijven. Hierdoor worden de BN’ers ook niet gespaard, iets wat schijnbaar wel bij de traditionele roddelmedia aan de hand is. ‘Juicechannel’ heeft dit keer een pittig woordje over het programma geschreven. Ze zeggen onder andere: “Gisteravond bij “Slownieuws” waren de deskundigen weer 100% team Borsato. Zo vonden ze het niet kunnen dat het GelreDome tegels van Marco heeft weggehaald. En Madame Tussauds het wassenbeeld.”
Shownieuws neemt het op voor Borsato!
Shownieuws is wel eerder door het slijk gehaald door verschillende online showbizz-kanalen. Yvonne Coldeweijer en Mediacourant hebben zich ook al eerder uitgesproken omtrent hun banden met BN’ers. Albert Verlinde zegt er onder andere het volgende over: “Het is natuurlijk heel erg ‘in’ om te zeggen: ‘Ja, terecht! Zijn muziek van de radio! Dit moet weg en dat moet weg!’“. Ook Evert Santegoeds geeft zijn mening: “Ja, en Madame Tussauds pakte vorige week ook zijn momentje en die haalde dat wassen beeld weg. Ik dacht: ga eerst maar open en dan zie je het wel. Maar ze waren gewoon dicht, dus dat was een mediamomentje. Dan denk ik: we zien het wel of Marco er nog staat als ze open zijn.“. Veel bedrijven willen hun vingers niet branden aan de veelbesproken artiesten waardoor er rigoureuze stappen gemaakt worden. Dit uit voorzorg en imagobescherming. Swipe onderstaande foto’s waar de ophef om gaat:
Zie ook: Zien: Johnny de Mol zet Borsato met de billen bloot: “Carte blanche!”