Paul de Leeuw kunnen we inmiddels wel meubilair in de televisiewereld noemen. De presentator maakte in 1986 al zijn debuut op de radio en in 1985 op de Nederlandse televisie. Nu, bijna 40 jaar later, is de presentator nog steeds hartstikke actief in de televisiewereld. Echter lijkt het erop dat de populariteit van de presentator flink bekoeld is geraakt in de afgelopen tijd. Kijkcijfers zijn natuurlijk van levensbelang in de media. Wanneer je kijkcijfers niet goed zijn dan is het vaak einde verhaal. Het programma van De Leeuw heet ‘Busje komt zo’ en heeft een uiterst gunstige positie tussen twee goed bekeken programma’s. Wanneer het programma vóór jouw programma al een hit is, dan blijven er altrijd automatisch heel veel mensen hangen om het volgende programma te zien. De Leeuw heeft echter bewezen dat het ook compleet anders kan. ‘Busje komt zo’ is gigantisch aan het floppen.
Paul de Leeuw heeft gigantische dip!
Vorige week woensdag was de eerste aflevering van het tweede seizoen van ‘Busje komt zo’. Het programma wist 510.000 kijkers te trekken. Een behoorlijke tegenslag wanneer je bedenkt dat het vorige seizoen met enige regelmaat over de 800.000 kijkers trok. Echter is dat nog niet eens het meest pijnlijke van het verhaal. Pál voor zijn programma is ‘Tussen Kunst en Kitsch’ te zien. Een van de best bekeken programma’s van Nederland met ruim 1.400.000 kijkers. Hiermee kan geconcludeerd worden dat ruim 64% van de kijkers weg heeft gezapt toen De Leeuw met zijn programma verscheen. Een uitermate hoog percentage wat je niet vaak ziet. Ook het programma ná ‘Busje komt zo’ wist weer meer kijkers te trekken. Op1 zit er direct na en wist 691.000 kijkers te boeien. De conclusie is dus dat het programma van Paul een letterlijke dip in de kijkcijfers van NPO 1 weet te krijgen. De tweede aflevering scoorde nóg slechter. Hier meer:
Zie ook: Zien: Nachtmerrie voor Chantal Janzen komt uit: “Einde carrière!”