Erica en Martien Meiland lijken een “zware” periode tegemoet te gaan. Ook Maxime Meiland krijgt de wind van voren de afgelopen tijd. Erica is al vaker in het nieuws terecht gekomen betreft haar uitspraken over hoofddoeken en de Islam. Veel merken die met dit gezin samenwerken willen hun vingers niet branden aan de ophef die hierdoor is ontstaan. Eerder zagen we al dat Hallmark de kaarten uit de schappen haalt met de bekende slogans van het gezin. Maxime is hier ook de dupe van omdat ze geen afstand wil doen van de uitspraken van haar moeder. Matrassenmerk Emma heeft de samenwerking met Maxime inmiddels afgebroken: “Emma is een internationaal bedrijf en is trots op haar diversiteit. Binnen Emma werken mensen uit meer dan 65 landen, allen met hun eigen culturele en religieuze achtergrond. De recente opmerkingen van Erica Meiland, moeder van Maxime Meiland, staan haaks op onze waarden.” Maar daar stopt het niet.
Martien Meiland en gezin steeds minder populair!
HelloFresh werkt met ontzettend veel bekende Nederlanders samen, zo ook met Maxime. Maar ook daar lijkt nu een stop op gezet te worden. Evert Santegoeds zou hier even naar gepolst hebben bij het bedrijf laat hij in Shownieuws weten. Hij zegt: “Nou, er was nog geen aanleiding, want eigenlijk hadden ze op dit moment geen actieve samenwerking. Anders zouden ze het ‘nog wel even bekijken’ ofzo. Ze waren er niet heel duidelijk over. Maar dat het einde van de rel nog niet in zicht is, is wel duidelijk.” Daarbij won Maxime onlangs de Loden Leeuw, een prijs die je niet graag ontvangs als BN’er. Ze kreeg deze prijs namelijk voor de categorie “Meest irritante reclame van een influencer”. Ze heeft de prijs dan ook niet in ontvangst genomen als enige van de drie winnaars. Henny Huisman en het bedrijf Verisure hebben de prijs wél sportief in ontvangst genomen. Hieronder meer over het cancel-gedrag en de Meilandjes:
Zie ook: Fans verbaasd door “nieuwe lippen” Maxime Meiland: “Véél te groot!”