Peter Gillis heeft het in Nederland té bont gemaakt om nog verder te gaan als vakantieparkmagnaat. tenminste, dat is wat verschillende gemeentes hebben geprobeerd. De vakantieparkmagnaat is nog altijd eigenaar van de parken en van de grond en heeft exploitanten gevonden die de parken nu van hem huren. Hoogstwaarschijnlijk maakt Petertje nog altijd vette winst met deze parken, zo gehaaid schatten we hem wel in. Maar héél veel geld is voor Petertje niet genoeg, het kan natuurlijk altijd meer.
In de tussentijd richt Peter zich namelijk op onze zuiderburen waar hij nog een aantal parken bezit waaronder campings. En precies daar blijk Petertje het héél goed te doen, er wordt per camping werkelijk miljoenen winst gemaakt ieder jaar. Is dat allemaal door toerisme? Nee, wanneer Petertje zich richt op toerisme maakt hij vette verliezen. Wat doet hij dan?
Peter Gillis is zijn zakken weer aan het vullen!
Peter richt zich volop op asielzoekers en het huisvesten van deze asielzoeker op zijn parken. Hij heeft immers de ruimte en helpt graag mee, wel voor héél veel geld. Peter is namelijk de duurste van heel België. Camping Hengelhof en Camping Blauwe Meer draaien beide rond de één miljoen euro verlies per jaar zonder asielzoekers. Ook camping Parelstrand maakt verlies zonder asielzoekers. Maar, de Telegraaf meldt: “Maar tussen eind 2018 en augustus 2020 overnachtten er weer asielzoekers. In 2019 en 2020 samen maakte Parelstrand meer dan 7 miljoen euro winst”
Fedasil, de organisatie die verantwoordelijk is voor de opvang van asielzoekers, is er klaar mee. Toch moeten ze weer overstag met Petertje aangezien er vrijwel niemand anders zich aanbied om asielzoeker op te vangen. Ook gaat de prijs van Peter niet omlaag aangezien er vrijwel geen concurrentie is: “In een markt waar men weet dat er schaarste is, gaan de prijzen niet meteen dalen.” Petertje is zijn zakken weer aan het vullen!