Nikkie Plessen is een behoorlijk succesvolle onderneemster die constant bezig lijkt te zijn met het aanprijzen van haar kleding. Op Instagram kan er geen foto of filmpje voorbij komen zonder een link naar een webshop. Nikkie vindt mode en dure merken dan ook uitermate belangrijk. Onlangs tipte Nikkie bijvoorbeeld nog dat arme mensen ook gewoon een merksjaaltje kunnen kopen voor honderd euro om toch wat ‘merk te kunnen dragen’. Dit keer gaat het om de manier waarop Nikkie met haar eigen kinderen zou omgaan. Nikkie heeft deze week bij RTL Boulevard laten weten dat ze het normaal vindt dat kinderen van bekende Nederlanders zoveel op social media te zien zijn. Ook wanneer het gaat om het aanprijzen van hun productenlijn of kledinglijn. Er wordt gesproken over hoe de kinderen van de Kardashian ingezet worden voor hun brillenmerken en kledinglijnen voor kinderen. Kan dat gewoon zomaar?
Gebruikt Nikkie Plessen haar kinderen voor commerciële doeleinden?
Aangezien Nikkie zélf haar kinderen om de haverklap gebruikt als commerciële paspoppen reageert ze vrij timide en begrijpend. Bij Shownieuws gaan ze er echter vól tegenin. Fotograaf William Rutten richt zich volgens Mediacourant op Nikkie: “Ik zie heel veel moeders die dan hun kinderen kleding aandoen… en daar dan ook de tekst van… Het commercieel gebruiken, zeg maar, van hun kinderen. Dat vind ik echt walgelijk.” Guido den Aantrekker is het er mee eens en stelt: “Ik vind het zo dubbel, hè? We hebben in Nederland een Kinderbescherming die altijd ontzettend loopt te zeuren als er weer eens een jochie in een musical zit die anderhalf keer per jaar zo’n rol mag spelen. Terwijl kinderen op deze manier voortdurend een podium krijgen op sociale media. Laat kinderen gewoon lekker kind zijn.” Een voorbeeld hoe de kinderen van Nikkie een soort wandelende paspoppen zijn of foto’s van te posten voor commerciële doeleinden:
Zie ook: Foto’s: Met deze dame heeft Koen Verweij een scheve schaats gereden!
Via Mediacourant