Jandino Asporaat heeft natuurlijk een eigen ‘restaurant’ geopend in het centrum van Rotterdam genaamd FC Kip. Het liep werkelijk storm in de eerste dagen en niets leek succes meer in de weg te zitten. Toch wel, klagende klanten vanwege peperdure prijzen en beelden van smerige toiletten gingen al snel rond. Ook de beroemde Snackspert was niet enthousiast: “Nu is de storm een beetje gaan liggen, want zo druk is het er (gelukkig) niet meer. Is dat een logisch gevolg, of een teken aan de wand? Eén ding viel mij wel gelijk op: zo goed is die kip eigenlijk niet. De kip is dan mals, maar je proeft dat het niet van topkwaliteit is.” Als klap op de vuurpijl kwam de Voedselinspectie die verbeteringen heeft doorgegeven aan de eigenaar, Jandino, die absoluut opgelost moesten worden. Het ging de ‘Juiste omgang met voedsel’ en het restaurant kreeg de stempel ‘Voldoet niet’. Oei.
Jandino Asporaat zet verbeteringen door, maar krijgt toch klachten!
Jandino heeft verbetering belooft maar klanten blijven kritisch op Google Reviews. Zoals deze klant die klaagt over het eten én hygiëne: “De hype is het echt niet waard. De hot wings hadden waren alles behalve pittig en ze hadden een nasmaak van gember?? Niet te hachelen. Bij de toiletten werd je heel lief gegroet door een mevrouw, maar ze kan liever de toiletten schoonmaken, want het stonk naar plas en overal op de grond lag water, of plas, eww.” De klant blijkt wel érg kritisch: “Bij de bestelling waren geen servetjes geleverd, dus bij de balie ging ik een paar halen. Ik kon ze niet vinden, dus ik vroeg de vrouwelijk medewerker ernaar. Ze was er niet tevreden mee en keek me zwaar geïrriteerd aan.”
Zelfs de aanwezigheid van Jandino zorgt voor kritiek bij deze kritische klant: “Jandino was er aanwezig om foto’s te maken, maar gaat het imago van FC Kip niet over Judeska? Veel mensen weten niet dat Jandino Judeska is, dus waarom was Judeska niet aanwezig? De vibe voelde niet aan als de serie/film.”
Jandino reageert genadeloos!
De kritische klant krijgt een reactie van ‘de eigenaar’, Jandino dus: “Wij begrijpen dat Jandino zelf in de zaak was en met vol enthousiasme met iedereen op de foto aan het gaan was, maar jij had voor het bedrag van 12,60 euro wat je hebt uitgegeven bij FC Kip ook nog Judeska en waarschijnlijk Ping Ping, Nolti en Kofi verwacht?” Verfijnde smaakpapillen van de klant vindt Jandino ongelooflijk: “Wij zijn onder de indruk van je culinaire verfijnde smaakpapillen. Het klopt dat je gember proeft, dit is ook de bedoeling. Want je mag drie keer raden welk ingrediënt er in dit gerecht zit?! Precies, gember.”
Jandino heeft graag dat ze naar hém was toegekomen en niet zo lafjes een review op internet achterlaat: “Graag hadden we gezien dat jij dezelfde bravoure die je toont in je review, ook had getoond in de zaak zelf, door simpel naar de balie te lopen of nog beter, Jandino te hebben aangesproken. Hij zou er superblij mee zijn geweest. Zo kan hij persoonlijk met je in gesprek gaan en kan hij FC kip laten groeien.” De volledige review en de volledige reactie daarop: