Joy van Swieten is sinds een paar maanden wereldberoemd in Nederland vanwege zijn deelname aan B&B Vol Liefde. In de bergen van het Spaanse Málaga heeft Joy een uiterst succesvolle B&B die hij ‘Mount Joy noemt. De jonge B&B-eigenaar blijkt zijn zaken echter niet helemaal op orde te hebben volgens een groep vriendinnen die daar een horrorvakantie zouden hebben gehad. De 11 vriendinnen betaalden 3538 euro om 6 nachten in het luxe landhuis Las Golondrinas te verblijven. Het groepje meldt aan Showbizznetwork: “Het was totáál niet als op de plaatjes. We wilden bij aankomst een duik nemen in het zwembad, maar het zwembadwater was beschimmeld. Je kreeg al jeuk als je ernaar keek. Er waren kapotte ligbedden, de gootstenen in de keuken waren verstopt, enzovoort.” Joy is langsgekomen en liet weten 3000 euro terug te kunnen betalen omdat boekingsbureau TripAdvisor de rest zou inhouden. Zakenpartner Mario zou dit volgens Joy allemaal regelen.
Joy uit B&B Vol Liefde dreigt met stappen
De vriendinnen hebben een andere villa geboekt in een ander stadje, in afwachting van de 3000 euro. Nadat de vriendinnen terug zijn van hun vakantie hebben ze nog steeds hun geld niet terug, contact blijft uit. Eén vriendin besluit een negatieve recensie te schrijven. Dán krijgen ze plots bericht van Mario: “We waren tot een overeenkomst gekomen. Maar helaas heeft één van jullie een valse en verdraaide recensie geschreven op Google. Hierdoor is er schade ontstaan aan ons bedrijf van duizenden euro’s. Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt juridische stappen te ondernemen. Het huis is op orde. We hosten de hele zomer al klanten die super tevreden zijn. De dag van jullie vertrek is er een zwembadspecialist langs gekomen. Het vuil zou er door mensen in zijn gegooid. En daardoor is de pomp ook kapotgegaan. De schoonmakers beamen ook dat het zwembad schoon was de dag voor jullie aankomst”
Joy reageert
Daarbij zou B&B Vol Liefde-Joy ook nog eens de schoonmaakkosten voor het reinigen van het zwembad op de groep vriendinnen willen verhalen. Kosten: 1500 euro. Joy heeft gereageert op Showbizznetwork: “Laat ik vooropstellen dat ik bij een eventueel geschil altijd zal proberen om er op locatie al met een klant uit te komen. Zo ook bij deze dames toen zij aangaven ontevreden te zijn over hun verblijf. Er lag vuil in het zwembad door een storm. Het was zeer zeker niet beschimmeld en was een halfuur na vertrek weer schoon, maar omdat de dames graag weg wilden heb ik ze voorgesteld dat ze hun geld terug konden krijgen, minus de servicekosten van 500 euro van TripAdvisor. Die moesten ze zelf via TripAdvisor verhalen, omdat dit niet via ons liep. Wij gebruiken alleen Airbnb. Op het moment van boeken was de locatie nog van de oude eigenaren, dus wij moesten dan wel eerst dat geld via hen terugkrijgen. Deze locatie run ik met mijn zakenpartner Mario, maar wij hebben besloten uit elkaar te gaan. Dit is ook de reden dat deze B&B’s te koop staan. Hij heeft al het klantcontact verder gedaan. Dus hoe het klantcontact verder is verlopen, dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven en bij Mario navragen.”
Via Showbizznetwork