Financiële klap voor Yvonne Coldeweijer: ‘Eén miljoen euro verloren in één jaar tijd!’

Yvonne Coldeweijer maakt er geen geheim van dat ze lekker weet te verdienen aan haar kleertjes die ze op Instagram verkoopt en natuurlijk aan de betaalmuur voor haar roddels. Ook aan haar podcast zal ze lekker verdienen bij Podimo waar ze veelvoudig reclame voor maakt. Inmiddels heeft Coldeweijer besloten een echte influencer te worden door haar ‘juice’ uitsluitend achter een betaalmuur te plaatsen. Op haar eigen Instagram plaatst ze alleen nog incluencer-dingen en nieuwe kleding in haar webshop. Dat heeft haar inmiddels al 168.000 volgers gekost, die zijn allemaal weggelopen vanwege deze verandering. Coldeweijer deelt nu ook haar inkomsten en struggles wat betreft ondernemen op haar eigen kanaal: “Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. En in deze tijden waarin juist alles van fysiek naar online gaat, dacht ik: waarom niet? Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben.

Yvonne Coldeweijer deelt financiële tegenvaller

Coldeweijer vervolgt: “Dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje. Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen. Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel. En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig aan.” Al dat personeel kostte Coldeweijer zoveel dat het haar complete omzet heeft laten verdampen.

Eén miljoen euro foetsie!

Een klein inschattingsfoutje van Coldeweijer, haar boetiek bleek een magazijn te zijn op een hele dure plek in Amsterdam: “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn… Dus op een gegeven moment waren we ook echt met name een magazijn. Iedereen deed het super goed… Maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee. Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig.” Het leverde Coldeweijer niets op: “Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit. Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.” Daarbij heeft Coldeweijer momenteel ook problemen met haar klanten achter de betaalmuur!