Deze week verscheen er plots een foto van Amalia op de cover van de nieuwste Privé. Opvallend, het blad heeft zich hiermee namelijk niet aan de mediacode gehouden die geldt rondom de Koninklijke familie. Tenminste, dat zou je denken. Echter gaat het helemaal niet om de kroonprinses op de foto, het bleek namelijk een ander meisje te zijn en een heel andere gast. Een behoorlijke blunder van de redactie achter het weekblad. Evert Santegoeds, de hoofdredacteur, heeft gereageerd: “Ik dacht: die moet ik hebben voor Nederland. Daar is echter niemand opgevallen dat het niet echt de prinses is. Ik dacht: dit is een enorme primeur. Blijkt het haar niet te zijn, zeg. Dat is buitengewoon pijnlijk. Ik had wel een reactie van de RVD verwacht, maar niet de mededeling dat het haar niet zou zijn. Ja, daar is zelfs gebak gehaald.” Santegoeds denkt dat er hartelijk om gelachen zal worden.
Nep-Amalia gebruikt als publiciteitsstunt?
Santegoeds vervolgt: “Op Paleis Huis ten Bosch is vermoedelijk ook hard gelachen en bij mij thuis ook. Je krijgt wel te horen dat het een beetje dom is. Je moet als weekblad af en toe uitpakken en risico nemen, maar niet op deze manier. Dat is niet goed. Het is stom en we zullen er volgende week uiteraard op terugkomen.” Echter zijn er op social media mensen die denken dat dit expres gedaan is om het blad in de publiciteit te krijgen. Iedere website heeft er inmiddels over geschreven. Zo valt er te lezen: “Geloof er geen hol van dat Privé ‘per ongeluk’ de verkeerde prinses op de cover heeft gezet. Iedereen kan toch zien dat dat een ander meisje is. Bovendien had het ook helemaal niet gemogen van de mediacode als ze het wél was? I call bullshit en een lekkere gratis promocampagne.” De plotselinge hoge korting voor een abonnement is ook wel érg toevallig volgens critici. Hieronder meer:
Zie ook: Zien: Foto’s van Koningin Maxima gaan het hele internet over in Spanje!
Geloof er geen hol van dat Privé 'per ongeluk' de verkeerde Amalia op de cover heeft gezet. Iedereen kan toch zien dat dat een ander meisje is. Bovendien had het ook helemaal niet gemogen van de mediacode als ze het wél was? I call bullshit en een lekkere gratis promocampagne.
— Liesbeth (@LiesbethRasker) March 17, 2022
Blinde bejaarden bij de story en privé
— Renny (@Renske10684578) March 17, 2022
#Koppensnellen #humor #gelijkbladindeuitverkoop
Foto Amalia op cover Privé blijkt prinses niet: 'Dit is buitengewoon pijnlijk' https://t.co/wd7XHoipaM via @NUnl pic.twitter.com/5Iu3lTyOA9
— De Laatbloeier #33 ONDERAANNEMER BUILD BACK BETTER (@WNCKL) March 17, 2022
@anne.heij MATERIAL GIRL want ik sta op de cover van privé als PRINSES AMALIA #prinsesamalia #lech #prive #roddelblad #nieuweprinses #prinsgevonden #lifeofyvonne ♬ Material Girl (Bass Boosted) – Saucy Santana