Reclamespotje van HEMA op Instagram verwijderd omdat hij toch iets té pikant blijkt!

De HEMA (voorheen als acroniem van Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam) is nog altijd een van de meest populaire ‘oerhollandse’ winkels van ons landje. Hij staat een beetje in het rijtje met Kruidvat, Blokker en V&D. Echter zijn daar al twee van omgevallen, laten we hopen de tompouce-fabriek dat niet zal gaan doen. Wist je dat de HEMA niet alleen in Nederland zit? De meeste winkels bevinden zich in Nederland, andere landen met vestigingen zijn België, Luxemburg, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. Tot voor kort had HEMA ook vestigingen in Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Mexico.

De winkelketen staat onlosmakend verbonden met rookworsten en tompouces. Gedurende het jaar kun je de roze variant verkrijgen in de winkels en met Koningsdag worden ze bijvoorbeeld oranje. Zo hebben we inmiddels wel meer varianten gezien, zoals kort geleden nog de Crompouce. Goed, laten we dat snel vergeten. De winkelketen doet haar uiterste best om mee te gaan met de tijd en hebben daar een nieuw Social Media-team voor ingeschakeld.

HEMA weet de aandacht te trekken met… tompouces

Dat nieuwe team weet wel hoe ze reclame moeten maken op social media kunnen we je vertellen. Ze gaan natuurlijk mee met de nieuwste social media-trends en hebben een dame in dienst die het vast en zeker goed doet bij je jonge publiek. Inmiddels zijn ze zelfs overstag gegaan om de spotjes ietwat pikanter te maken. Tobias stelt onder de video: “Had nooit gedacht dat roomkloppen op bed iets zou zijn dat ik gemeen heb met de HEMA!” De video lokte waarschijnlijk iets teveel foute reacties op, hij is van social media verdwenen. Gelukkig hebben wij hem nog!


Ook een feestje om te zien, Hélène Hendriks die een tompouce naar binnen schuift: