Boze PostNL-pakketbezorger niet blij met nieuwe kleuren van zijn busje!

We moeten eerlijk toegeven dat werken bij PostNL als pakketbezorger ons een van de meest stressvolle banen in Nederland lijkt. De bezorgdienst lijkt constant met onderbezetting te kampen en de verwachtingen van mensen die op internet bestellen wordt steeds hoger. In veel webshops wordt geadverteerd met ‘Vandaag besteld, morgen in huis!’. Ook wanneer dit nog net een paar minuten voor 12 is. Sommige websites adverteren zelfs nog met ‘Dezelfde dag in huis!’ wanneer je het voor een bepaald tijdstip aanklikt. Vanaf dat moment moet het in de nacht van de opslag van de webshop naar het pakketpunt waar het opgehaald wordt door de bezorger. Misschien missen we nog een paar punten, maar dat lijkt ons al een hoop werk om in de nacht te moeten uitvoeren. Vervolgens ligt je hele busje vol met pakketjes voor mensen die niet thuis zijn waarna je ze weer naar een pakketpunt moet brengen.

Pakketbezorger van PostNL niet te spreken over nieuwe kleuren van busje

Pakketbezorgers moeten steeds meer pakketten bezorgen tegen een lager tarief per pakketje. Soms wel bijna 300 op een dag waardoor er maar een paar minuten per pakketje is. Dan begrijpen we misschien wat beter waarom ze vaak met een rotvaart door de straten rijden, anders mogen ze aan het einde van hun werkdag beginnen met hun nieuwe werkdag. Het Nederlandse postbedrijf doet er alles aan om ‘inclusief’ te zijn. Zo rijden er ook veel busjes rond met regenboogkleuren. We zagen al eens dat dat behoorlijk bekrompen reacties kan opleveren. Ook deze pakketbezorger lijkt niet helemaal blij met zijn nieuwe kleuren op zijn busje. Skoften heeft het geprobeerd om te vertalen: “Wat is dit. Bij God, ik zou er niet op rijden als het me een miljoen euro zou opleveren. Wat is deze bus, mensen?” Beelden hier:


Via Skoften