Sommige automobilisten zien een zebrapad als een plek om over te steken. Anderen zien er blijkbaar een privéparkeerplaats in. In een inmiddels veelbekeken video uit Den Haag staat een BMW precies op de uitloop van een zebrapad geparkeerd. Niet op de rijbaan, maar pontificaal op de stoep waar voetgangers normaal gesproken uitkomen. Het gevolg: mensen kunnen keurig volgens de regels oversteken om vervolgens alsnog een slalom om de auto heen te moeten maken.
Wanneer handhaving de bestuurder aanspreekt, blijkt het gesprek ongeveer net zo soepel te verlopen als het parkeren zelf. Op eenvoudige vragen volgt een hoop tegenwerking, discussies en uitvluchten. De man beweert dat de BMW niet van hem is, terwijl hij zich tegelijkertijd opvallend druk maakt over de situatie. Ook het tonen van een identiteitsbewijs blijkt een grotere uitdaging dan het vinden van een normale parkeerplek. Alsof de handhaver niet met een foutparkeerder staat te praten, maar met iemand die wordt ondervraagd voor een internationale spionagezaak.
Handhaver geeft foutparkeerder dubbele karma
Na een flinke dosis gemopper, wat scheldwoorden en de nodige vertraging komt het onvermijdelijke einde van het verhaal alsnog in zicht. Het identiteitsbewijs verschijnt uiteindelijk toch en daarmee volgen ook de boetes: eentje voor het verkeerd parkeren van de BMW en eentje voor het niet direct tonen van zijn legitimatie. De grofgebekte bestuurder met zijn nektasje vertrekt zichtbaar boos, maar kan onderweg naar huis in ieder geval nadenken over een waardevolle les: een zebrapad is bedoeld voor voetgangers, niet als exclusieve BMW-parkeerplaats.
Dit bericht op Instagram bekijken
Via Skoften
