Een filmpje op TikTok kan soms binnen enkele uren compleet ontploffen. Iemand post iets zonder grote verwachtingen en ineens wordt het massaal bekeken, gedeeld en geliket. Het algoritme pikt de video op en duwt hem steeds verder door naar nieuwe gebruikers. Eén grappig moment, een herkenbare situatie of een opvallende uitspraak kan genoeg zijn. Voor de maker voelt het vaak onwerkelijk. Van een paar views ga je ineens naar honderdduizenden of zelfs miljoenen mensen die meekijken.
Die plotselinge viraliteit brengt veel reacties met zich mee. Niet alleen positieve opmerkingen, maar ook kritiek, meningen en discussies. Mensen herkennen zichzelf in de video of voelen zich geroepen om hun zegje te doen. Voor sommigen levert het nieuwe volgers en bekendheid op, voor anderen zelfs kansen of samenwerkingen. Tegelijk kan de aandacht overweldigend zijn. Wat begon als een onschuldig filmpje, verandert ineens in een gesprek waar heel TikTok aan meedoet.
Moederlief krijgt een hoop mannelijke aanbidders door video van dochter
Een onschuldige video op TikTok heeft deze moeder van twee dochters een waslijst aan sollicitaties opgeleverd van mannen die zich aanbieden als stiefvader. Dat komt natuurlijk door het liedje op de achtergrond: ‘Ik voel me zo alleeen’. Dat trekt blijkbaar een hoop mannen aan. Of moederlief daadwerkelijk vrijgezel is weten we niet. Mocht dat zo zijn, gokken we dat ze nu een hele rij heeft om uit te kiezen mocht ze dat willen. De video is inmiddels ruim 100.000 keer bekeken:
