Het internet is natuurlijk een prachtige uitvinding en tegenwoordig bijna onmisbaar voor vrijwel ieder bedrijf. Wanneer je bijvoorbeeld goederen verkoopt, dan kun je tegenwoordig een heel eind komen met alleen al het internet. Er zijn steeds minder fysieke winkels omdat mensen steeds vaker op het internet hun spullen bestellen. Toch zijn er gelukkig nog altijd fysieke winkels waar je je spullen gewoon kunt zien en voelen alvorens je een koop doet. Maar ook voor die winkels is online vindbaarheid belangrijk.
Veel mensen zoeken voor restaurants bijvoorbeeld eerst op of het restaurant goede reviews krijgt op het internet. Voor meubelwinkels of andere goederen zoeken mensen vaak ook even op of ze wel te maken hebben met een degelijke winkel. Je gaat eerder je bbq kopen bij een zaak die 5 sterren krijgt dan bij een zaak die er bijvoorbeeld maar 3 heeft. Dan moet er bijna wel iets mis zijn zou je denken.
Winkeleigenaar biedt excuses aan, op z’n Amsterdams
Toch is het altijd even handig om de reviews even daadwerkelijk te lezen. Sommige mensen geven namelijk om de meest onzinnige redenen een slecht cijfer online. Deze klant was waarschijnlijk ergens in Amsterdam in een winkel en werd aangesproken met ‘gap’. Dat kan in Amsterdam gewoon een vriendelijke en informele benadering zijn waar je niets achter hoeft te zoeken. Deze klant besloot toch even om los te gaan online. Gelukkig is de winkeleigenaar niet zo snel op de kast gejaagd. De klant krijgt dus een uiterst vriendelijke reactie terug, maar dan wel op z’n Amsterdams!