Veel Gen-Z’ers hebben een probleem met het ‘Duimpje omhoog-emoji’ vanwege de passief agressieve lading die er volgens hen achter zit. Dat zijn dus mensen die geboren zijn tussen 1997 en 2012 en de eerste mensen die compleet opgegroeid zijn mét het internet. De millennials zijn eigenlijk de laatste generatie die nog opgegroeid is zonder constante nabijheid van internet en social media. Er heerst dan ook vaak een verdeling in meningen tussen deze twee groepen, millennials sluiten zich zelfs vaker aan bij de boomers. Toch zitten er nog wel verschillen tussen boomers en millenials.
Millenials begrijpen het internet bijvoorbeeld beter dan boomers bijvoorbeeld, ook nieuwe technologieën zoals AI worden meer ingezet door millennials dan door boomers. Echter, al deze generaties hebben ook hun eigen interpretaties van verschillende emoji’s, blijkt uit onderzoek. Zo blijkt het het duimpje omhoog voor behoorlijk wat irritaties te zorgen bij Gen-Z.
Gen-Z vindt Duimpje omhoog-emoji een slechte vibe geven!
Ben jij een Gen-Z’er of misschien een millennial, dan herken je het vast wel wanneer je een berichtje naar je vader hebt gestuurd. Dan krijg je vaak alleen maar een ‘👍’ terug. Ook op werk blijkt dit vaak te gebeuren, werknemers die WhatsApp-contact hebben met oudere collega’s en een ‘👍’ ontvangen op hun vraag of verhaal. Gen-Z’ers blijken hier een andere lading in te zien dan een goedkeuring, er zou passief agressief-gedrag achter schuilen. De duim omhoog zou een ‘slechte vibe’ geven en zou volgens deze generatie verboden moeten worden. Niet per se van WhatsApp halen, maar wel verboden in het werkveld. Hier meer:
Via SGXL